CUM SA ALEGI CEA MAI POTRIVITA CULOARE PENTRU LOGO-UL TAU?
Stiai ca 85% dintre cumparatori considera culoarea cel mai important factor si inconstient asta stabileste daca vor cumpara sau nu un produs?
Si logo-ul este o parte integranta a acelei decizii. El poate creste recunoașterea marcii pana la 80%, ceea ce va poate ajuta sa cresteti peste concurenta.
Aceste fragmente minuscule de design sunt incorporate atat de adanc in gandirea noastra, incat declanseaza reflexiv emotii si creaza de la prima vedere un standard de calitate.
Toate logo-urile celebre au cateva lucruri in comun – in mare parte, sunt simple si folosesc cele mai bune culori, in mod corect.
Cand vine vorba de forma, nu exista o solutie „unica pentru toate”. Viseaza, deseneaza schițe, deoarece chiar și cea mai nebuneasca idee ar putea fi un hit. Alegerea combinației perfecte de culori, pe de alta parte, este un aspect al designului cu care știinta te poate ajuta. Se numește psihologia culorilor.
Psihologia culorilor are o istorie profunda, iar studiile de astazi sunt mai intense ca niciodata, deoarece perceptia umana a culorii ajuta marile corporatii sa incaseze. Regulile psihologiei culorilor nu s-au schimbat efectiv si oricine le poate folosi.
Am adunat aici cele mai simple, dar eficiente recomandari care va vor ajuta startup-ul sa atraga publicului potrivit si sa castige inimile clientilor.
Deci, cum sa nu faceți cea mai mare greseala din viata de afaceri atunci cand alegeți culori pentru logo-ul dvs.? Urmarirea liderilor pietei poate sa fie o idee buna.
- Cele mai frecvente culori folosite in logo-urile celor mai valoroase 100 de branduri de top suntin ordine descrescatoare, albastru, rosu, negru / gri / argintiu si galben / auriu.
- 95 % din branduri folosesc doar 2 culori
- 41 % folosesc un logo bazat doar pe text
- 9 % nu folosesc deloc denumirea companiei in logo.
CU CE ESTE ASOCIAT BRANDUL TAU?
Nimeni nu-ți cunoaște marca (laturile și obiectivele puternice) mai bine decat tine. In timp ce alegeți paleta de culori, ganditi-va la mesajul pe care afacerea dvs. trebuie sa-l comunice.
In primul rand, gandeste-te la caracteristicile individuale ale brandului. Ce avantaje doresti sa subliniezi? Viteza, inovatii indraznete, eficienta, compasiune, intuitie? Unele cercetari arata ca, de exemplu, nuantele de albastru accentueaza competenta, iar rosul – curajul si energia. Prin urmare, este evident ca o companie care ajuta persoanele în varsta si o companie producatoare de piese auto vor alege palete de culori diferite pentru logo-ul lor. Pentru a alege culoarea potrivita, iata o modalitate prin care va puteti familiariza cu valoarea si semnificatia fiecarei culori.