Regula celor 3 in branding
Cu siguranță ați auzit de regula numărului 3 în diferite contexte. În branding, această regulă poate fi deosebit de importantă în dezvoltarea unei identități puternice și coerente pentru brandul dumneavoastră.
Regula celor trei este, în esență, o tehnică de design care implică folosirea a trei elemente de design într-un mod echilibrat și armonios pentru a crea un aspect vizual plăcut și memorabil.
Iată cum poți aplica regula celor trei în branding:
1. Cuvintele sau expresiile în grupuri de trei sunt modalități ideale de a comunica o idee – fie că este vorba de un slogan cu doar 3 cuvinte sau text grupat în 3 puncte. Creierul uman este mai receptiv la primirea de informații în grupuri de trei, deoarece suntem programați să răspundem la tipare – și trei este cel mai mic număr de elemente necesare pentru a crea un model.
Culoare: Alegerea a trei culori principale poate fi un punct de plecare excelent în dezvoltarea unei scheme de culori pentru brandul dumneavoastră. Aceste culori ar trebui să se potrivească cu personalitatea și valorile brandului dumneavoastră și să fie folosite în mod consistent în toate elementele de design, cum ar fi logo-ul, website-ul, ambalajele și materialele de marketing.
Fonturi: Alegerea a trei tipuri de fonturi ajută la crearea unei scheme de design coezive. Este important să alegeți fonturi care să se potrivească cu personalitatea brandului dumneavoastră și să fie ușor de citit. Fontul principal poate fi folosit pentru logo și titluri, iar celelalte două fonturi pot fi utilizate pentru texte și subtitluri.
3. Imagini: Alegerea a trei tipuri de imagini sau stiluri fotografice contribuie la crearea unei estetici vizuale consistente pentru brand.
Aceste imagini ar trebui să se potrivească cu personalitatea și valorile brandului și să fie folosite în mod regulat în toate materialele de marketing, cum ar fi website-ul, postările pe rețelele sociale și materialele de promovare.
Ca tehnică de branding, regula celor trei poate fi foarte puternică. Toate exemplele de mai sus sunt acum încorporate în psihicul nostru, sunt sinonime cu brandul. De aceea multe dintre sloganuri sunt din doar 3 cuvinte.
Suntem atât de obișnuiți cu asta încât nici nu ne dăm seama. Regula celor 3 o regăsim în povești (Cei trei purceluși, Capra cu trei iezi, Cei trei mușchetari etc), în educație (ABC), în viața de zi cu zi. De aceea, structura în trei acte este folosită în piesele de teatru și filme (început, mijloc și sfârșit). Împărțim în mod natural conținutul în trei, cum ar fi: Aur, Argint, Bronz; Mic, mediu, mare; Bun, mai bun, cel mai bun.
Dacă vrei să te conectezi cu publicul tău, dacă vrei ca ei să fie implicați în comunicarea cu tine sau să-și amintească de brandul tău, gândește-te în trei.