• Email
    • Facebook
    • Instagram
    • Phone

Branding Altfel

Construim branduri diferite

  • Home
  • Servicii
    • Strategie de brand
    • Identitate vizuala
    • Servicii grafic design
    • Design de ambalaj
    • Creare Website
  • Shop
  • Portofoliu
  • Blog
  • Contact
  • 0 items

9 iunie 2022

5 elemente esențiale ale branding-ului vizual

Cu toții am auzit că prima impresie contează. La fel cum vrei să faci o primă impresie bună la un interviu sau la o întâlnire, afacerea ta trebuie să facă o primă impresie bună clienților tăi.

Elementele vizuale ale brandingului sunt baza crucială a dezvoltării fiecărui brand. Oricât de grozav ai spune povestea brandului tau dacă vizualul nu este atractiv, nu ai reușit să atragi atenția. Odată cu dezvoltarea poveștii brandului, a mesajului de bază, a personalității și multe altele, ar trebui să aveți întotdeauna elemente vizuale clare și solide de branding.

Lumea marketingului și lumea digitală sunt mult mai concentrate vizual acum decât oricând.

Este mai ușor să consumi informații și să generezi emoții prin imagini decât prin cuvinte. Prin urmare, elementele vizuale ale brandingului sunt una dintre cele mai eficiente modalități de a capta atenția utilizatorilor și de a crește gradul de conștientizare.

Aici exista cinci elemente vizuale cheie care trebuie să lucreze împreună pentru a crea „limbajul” vizual coeziv.

  1. Logo

Un logo grozav care poate fi folosit pe produse, in mediul online, în materiale tipărite și multe altele, este esențial pentru orice afacere, indiferent de industrie.

Siglele sunt, în general, primul lucru pe care consumatorii îl asociază cu o companie și îi pot ajuta să decidă dacă să cumpere sau nu un produs.

Folosesiți-l peste tot! El evocă o emoție, spune publicului tău cine ești și te menține în atenția lor.

Cu toate acestea, logo-ul nu este o identitate vizuală. Este o fundație, doar începutul identității tale vizuale.

  1. Paleta de culori

Când te uiți la brandurile de renume modial, poți vedea că toate folosesc scheme de culori consistente și precise.

Roșul și galbenul sunt întotdeauna legate de McDonald’s.  Acei giganti rămân mereu fideli paletei lor de culori în imagini și design grafic. Culorile ajută la crearea unei stări de spirit pentru întregul brand și îl face mult mai recunoscut. Acest element de branding, realizat bine,  îi va face pe clienți să se gândească instantaneu la brandul dvs. odată ce văd o anumită culoare.

Atunci când alegeți paleta de culori, gândiți-vă cu atenție ce emoții doriți să evocați, cărui public vă adresați și la toate nevoile dvs.: website și prezența online pe Social media; comunicații corporative, angajați și investitori; rapoarte, broșuri, instrumente de vânzare și prezentări, precum și materiale tipărite.

  1. Fonturile

Fontul este unul dintre acele elemente de branding de care uiți, până când realizezi cât de important este.

La fel ca și culoarea, fonturile pot declanșa diferite emoții.

Fonturile serif stabilesc un sentiment de încredere, respect și formalitate. Vedem o mulțime de utilizari a fonturilor serif în firmele de avocatură, companiile de asigurări și agențiile guvernamentale.

Exemple de fonturi serif: Times New Roman, Garamond, Gazpacho, Restora etc.

Fonturile sans serif evocă un sentiment de inovație, îndrăzneț și modern. Brandurile de modă și start-up-urile folosesc de obicei fonturi sans-serif.

Exemple de fonturi sans serif: Helvetica, Proxima Nova, Futura, Garet etc.

Fonturile script oferă brandurilor un aspect „special” pentru a face modelele mai elegante, capricioase sau creative. Aceste fonturi funcționează grozav pentru brandurile alimentare, pentru copii și fashion.

Exemple de fonturi script: Broadley, Monarda, Palmer Lake, Billie Sight etc.

De obicei, folosim 3 fonturi care funcționează bine împreună (pentru antet și apoi pentru orice text pe care îl aveți) și vor fi utilizate consecvent: regulat, puternic și italic (regular, bold și italic). 

  1. Estetica - Imaginile

După ce te-ai hotărât asupra logo-ului, culorilor și fonturilor pe care vreți să le folosesiți pentru a vă reprezenta brandul, trebuie să vă dați seama ce tip de imagini veți folosi pentru marketing. Doriți să utilizezi grafică, fotografii sau videoclipuri? Se recomandă utilizarea unei combinații a tuturor celor trei pentru a transmite diferite tipuri de informații.

Atunci când creați postări și reclame pentru platformele sociale, este important să oferiți elemente vizuale care să atragă atenția și să îi facă pe oameni să se oprească în timp ce derulează conținutul. Utilizarea fotografiilor și a graficelor ajută la optimizarea primei impresii pe care publicul tău o are despre brandul dumneavoastră.

Imaginile pot transmite stilul de viață care vine împreună cu utilizarea unui produs. De asemenea, poate ajuta la vizarea pieței potrivite pentru un produs, arătând vizual consumatorilor că produsul se potrivește perfect pentru stilul de viață și interesele lor.

Cheia pentru a alege imagini bune este să vă cunoașteți piața țintă și să alegeți imagini care vor rezona cu ele - apoi utilizați în mod constant imagini similare.

  1. Elemente grafice

Ca orice altceva, consecvența în imagini și grafica este cheia. Folosiți același stil în toate ilustrațiile, iar elementele grafice, cum ar fi modelele sau texturile, ar trebui să respecte regulile privind folosirea lor. Aici vă va ajuta un manual de brand realizat de către un designer.

Utilizați diagrame pentru a vizualiza datele. De exemplu, utilizați o diagramă cu linii, o diagramă cu zone sau o diagramă cu bare atunci când afișați tendințele de schimbare în timp. Utilizați o diagramă piramidală atunci când descrieți o structură ierarhică, precum și cantitatea sau dimensiunea. Utilizați hărți atunci când ilustrați o distribuție spațială sau geografică a datelor. Ultimul și probabil cel mai des folosit, utilizați o diagramă circulară, o matrice de pictograme sau o diagramă cu bare stivuite atunci când descrieți distribuția.

În rezumat, folosim brandingul vizual pentru a convinge și a atrage publicul nostru, pentru a crește retenția informațiilor, a prelungi durata de atenție a audienței și  pentru a transmite un mesaj clar și un îndemn la acțiune.

Acestea sunt lucrurile de care fiecare brand are absolută nevoie. Desigur, ar putea exista și alte elemente esențiale de identitate a brandului, în funcție de natura exactă a afacerii dvs. În orice caz, asigurați-vă că acoperiți cel puțin aceste cinci elemente cu designerii dvs. atunci când vă dezvoltați identitatea vizuală a brandului.

Contact: office@brandingaltfel.ro 

Filed Under: Blog, Branding, Graphic design, Website Tips

Previous
Next

Trackbacks

  1. Resurse de grafic design pentru antreprenori creativi - Branding Altfel spune:
    6 septembrie 2022 la 7:17

    […] de design pe care nu îl cunoști încercând să faci o grafică, sau cheltuiești o grămadă de bani pentru […]

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

  • Home
  • Proiecte
  • GDPR
  • ANPC
  • Testimoniale
  • Blog
  • Contact
  • Termeni și condiții

brandingaltfel.ro

brandingaltfel.ro
1, 2 sau 3? Care crezi tu că e logo-ul cel mai po 1, 2 sau 3? Care crezi tu că e logo-ul cel mai potrivit pentru o sală de evenimente?
Ajută-ne să alegem și scrie-mi într-un comentariu opțiunea ta preferată. ❤️

#logodesigns #logoromania #identitatevizuală #identitydesign #elegantlogo #logoinspiration #logoinspirations #brandingdesign
Brand versus branding. Deși deseori folosite împ Brand versus branding.
Deși deseori folosite împreună, ascund diferențe subtile, dar cruciale.
•	Brand - este despre emoție, percepție și promisiunea pe care o oferi clienților tăi.
•	Branding - este procesul strategic de construire și comunicare a acestei promisiuni într-un mod coerent și atrăgător.
Adesea, când auzi cuvântul brand, s-ar putea să te gândești la un logo sau un website. Dar nu este asta. Crede-mă, este mult mai mult de atât!

Brandul este elementul central al afacerii tale, iar brandingul este limbajul său vizual și narativ. Ambele sunt esențiale pentru succesul pe termen lung. 
Deci, dacă vrei să construiești o afacere care să fie remarcată și să inspire, amintește-ți că brandul tău este ceea ce spui că ești, iar brandingul este modul în care dovedești acea afirmație în fiecare interacțiune cu clienții tăi.

Stiai diferența? Răspunde-mi într-un comentariu.

#BrandVsBranding #AfaceriDeSucces
Atunci când acordăm atenție detaliilor brandul Atunci când acordăm atenție detaliilor brandul se dezvoltă mult mai bine.
Nu este niciodată de ajuns un logo frumos…Nici măcar rezonanța numelui nu face un brand mai cunoscut.
Este vorba despre cât de bine se combină toate aceste elemente și cum îmbunătățesc ele percepția clienților.
Care este punctul la care crezi că ar mai fi nevoie să lucrezi?
Scrie-mi într-un comentariu!
#brandidentity #brandingromania #marketingdigital #afacereameacreativa #startupromania
𝐏𝐮𝐭𝐞𝐫𝐞𝐚 𝐦𝐚𝐧𝐮𝐚𝐥𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐝𝐞 𝐛𝐫𝐚𝐧𝐝
Mi se întâmplă des ca discutând cu antreprenorii să realizez ca unul dintre cele mai mari atuuri ale consistenței în branding nu se cunoaște.
Un logo nu e de ajuns, nu îți va aduce succesul și nici nu îți va ajuta afacerea să iasă în evidență. Ai nevoie de un Guideline și de o identitate completă astfel încât să fi consistent în toate punctele de contact cu clienții tăi.
⚡ Ce face atât de special un manual de brand? Ei bine, el este ghidul care consolidează identitatea brandului tău. În paginile lui, vei găsi esența vizuală și verbală a afacerii tale - de la paleta de culori și fonturi utilizate, până la tonul de comunicare și stilul vizual.
📕 Cu ajutorul manualului de brand, vei avea o direcție clară în luarea deciziilor de marketing și comunicare. Fie că este vorba de un nou anunț sau de un conținut postat pe rețelele sociale, vei ști întotdeauna cum să păstrezi coerența și consistența mesajelor transmise.
🎯 Un manual de brand îți oferă și o armă puternică în lupta pentru diferențierea pe piață. Cu o identitate solidă și unicitatea brandului bine conturate, vei atrage atenția potențialilor clienților și vei construi loialitatea celor existenți. 

Așadar, dragi antreprenori, nu subestimați importanța unui manual de brand bine realizat. El nu este doar un instrument de design, ci un instrument valoros pentru succesul și creșterea afacerii voastre.

Ești gata să îți transformi afacerea într-un brand memorabil? Împărtăște cu mine în comentarii câteva detalii despre brandul tău și vom găsi împreună direcția perfectă pentru succes!
#brand #brandingsource #brandingdesign #brandingromania #identitatevizuala #marketingromania #antreprenor #afaceri
Load More Follow on Instagram
  • Email
  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 · Branding Altfel · Politica de confidentialitate

Pentru a oferi cele mai bune experiențe, folosim tehnologii precum cookie-urile pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitiv. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne va permite să procesăm date precum comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Neconsimțământul sau retragerea consimțământului poate afecta negativ anumite caracteristici și funcții.Accept Citeste mai mult
Politica de confidențialitate și cookie-uri

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ