5 TRUCURI PSIHOLOGICE PE CARE LE FOLOSESC ATUNCI CÂND REALIZEZ DESIGN-UL PENTRU MENIUL UNUI RESTAURANT.
Fiecare domeniu are regulile lui nescrise, iar cel al HORECA nu face excepție.
Asigura-te deci că designer-ul cu care vei lucra știe aceste detalii înainte de a se apucă de treaba.
1. GREUTATEA MENIULUI INFLUENȚEAZĂ PERCEPȚIA NOASTRĂ.
Cercetările spun că prima impresie despre mâncare începe atunci când ținem prima dată meniul în mâna. Un meniu mai greu, ne lasă o impresie mai bună și inconștient ne face să credem că servirea în restaurant este una de top. Cele ușoare, în schimb, ne lasă impresia că restaurantul este unul simplu sau chiar low budget. Așa că următoarea dată când vei ține în mâna un meniu din piele, tipărit pe un carton de calitate, ia-ți un moment și analizează care a fost prima ta percepție despre restaurant. Vei vedea că îmi dai dreptate!

2. NUMELE MÂNCĂRURILOR
Un nume pentru un tip de mâncare, bine ales, poate fi mai popular cu 23% decât unul simplu. Vezi de exemplu: Plăcinta cu măr a bunicii vs. Plăcintă cu măr.
Un alt truc al restaurantelor este cel în care folosesc nume care îți vor crea un sentiment de nostalgie, că cel de mai sus, sau pur și simplu adăugând eticheta homemade.
3. FONTUL INFLUENȚEAZĂ MODUL ÎN CARE PERCEPEM MÂNCAREA
În funcție de fontul folosit meniul poate să transmită mai multe mesaje. De exemplu, un font italic da impresia unui restaurant de top. Pe când fonturile simple, pot fi asociate cu ceva ieftin sau casual, de duzină.

4. CULORILE TRIMIT ȘI ELE SEMNALE
Bineînțeles că culorile au o influență foarte mare. Localurile care vor să sublinieze prospețimea mâncării lor vor imana clienților un meniu verde. Dacă o cafenea vrea să îți stârnească pofta de mâncare cel mai probabil vor folosi un portocaliu..
Specialiștii spun însă că oamenii care vor coanda dintr-un meniu unde culoarea predominate este negru sunt mai sceptici privind calitatea mâncării și a restaurantului în general.

5. FOLOSIREA MAI MINIMALISTĂ A POZELOR VOR FACE CLIENȚII SĂ COMANDE MAI MULT.
Chiar dacă vizualul este extrem de important, în cazul acesta prea multe poze ne dau impresia că restaurantul este unul low end. Statistic s-a aflat că cheltuim mai mult cu 30% la masă atunci când meniul are doar o imagine per pagină.
Ce zici de aceste trucuri?
Dacă ai nevoie de un design pentru meniul restaurantului sau cafenelei tale îți stau la dispoziție!
Hai să discutăm!