consultanță
Ce e consultanța în branding?
Când și mai ales de ce ai avea nevoie de ea?
Când un antreprenor vrea să construiască un brand va lua legătura cu un strategist de brand, brand designer sau o agenție specializată. Aceștia vor realiza partea de început, îți vor construi brandul după care vor da totul mai departe managerului de brand sau antreprenorului, în funcție de mărimea business-ului.
Mărimea afacerii determină cine se va ocupa de menținerea brandului. Poate ai un angajat care se ocupă exclusiv de asta, sau part-time, poate te ocupi tu, ca antreprenor atunci când ai timp.
Dar atunci când ai nevoie de o direcție strategică – ai nevoie partea de consultanță.
Deci, ce este consultanța în branding?
Eu un tip de consultanță care îți oferă ghidare, o direcție pentru brandul tău.
Un consultant de brand o să se folosească de o analiză a publicului țintă, a competiției pentru a-ți schița o hartă strategică. Aceasta va ghida brandul spre direcția spre care ar trebui să se îndrepte.
Care e diferența între consultanță și strategie?
Aceste termeni se întrepătrund. Task-urile strategistului și ale consultantului sunt în mare aceleași, fac partea de analiză a competiției, a publicului țintă, partea de poziționare, mesajele cheie dar și partea de storytelling. Singura diferență este că stategistul lucrează cu startup-uri dar și cu afaceri deja stabilite, pe când consultanța se adresează doar celor care există de ceva vreme, au deja o strategie realizată după care se ghidează iar aceasta nu funcționează.
De ce ai apela la un consultant în branding?
Dacă brandul există deja și nu a reușit să aducă rezultatele dorite, atunci antreprenorul de obicei caută un specialist pe marketing. Acel marketer va pune în practică o strategie pentru a genera lead-uri, dar dacă brandul nu are o poziționare eficientă, nu are mesaje special create pentru publicul țintă și specifice pe nevoile lor orice marketing va fi ineficient.
Dacă brandul nu generează rezultate, atunci e nevoie ca cineva să se uite în interior, pentru a se asigura că poziționarea și mesajele corespund publicului țintă. Dacă acestea corespund se orientează spre specialistul de marketing, dacă nu, ai nevoie de un consultant de brand.
Deci, tu unde te situezi?
Spune-mi într-un comentariu sau hai să vezi cum te pot eu ajuta.