Brandurile prind viață prin obiectiv – interviu cabostudio.ro
În lumea efervescentă a publicității, fiecare imagine devine o poveste și fiecare produs își găsește vocea vizuală prin arta fotografiei. Am intrat în universul creativ al unor fotografi de produs din București, adevărați alchimiști ai imaginii, pentru a descoperi cum transformă aceștia obiectele în povești vizuale care nu doar vând, ci și construiesc branduri memorabile.
Fotografii de produs, acești magicieni ai imaginii, nu doar surprind estetica și detaliile unui produs, ci și contribuie la construirea și consolidarea identității de brand. Fiecare nuanță, fiecare umbra și fiecare element al compoziției sunt selectate cu grijă pentru a reflecta esența brandului.
În acest interviu captivant, vom explora cum fotografia de produs se îmbină armonios cu strategiile de branding. De la conceptualizare și compoziție până la post-producție, acești profesioniști nu doar fotografiază, ci sculptează o poveste vizuală care își găsește locul în inima consumatorilor.
Am stat de vorbă cu Damian Sebastian de la cabostudio.ro și mi-a răspuns la câteva întrebări.
INTREBARE:
1.Cum crezi că fotografia de produs poate influența percepția unui brand? Cum te asiguri că pozele tale subliniază valorile și personalitatea brandului?
(Spre exemplu un brand de lux.)
RĂSPUNS:
Fotografia de produs poate influența percepția pe care consumatorii o au asupra unui brand prin calitate, precizie și emoție. Calitatea fotografiilor de produs reflectă calitatea brandului. Fotografiile de înaltă calitate transmit profesionalism, iar cele de slabă calitate pot face că un brand să pară neprofesionist și nesigur. De asemenea, fotografierea constantă a produselor contribuie la crearea unei identități de brand puternice. Fotografiile produselor pot stârni emoții clienților.Pentru ca fotografiile să sublinieze valorile și personalitatea brand-ului este foarte important să înțelegem brand-ul. Care sunt valorile de bază ale brandului? Care este personalitatea brandului? Odată ce înțelegem aceste lucruri, putem să începem să ne gândim cum să reprezentăm vizual aceste valori în fotografia de produs. Desigur că și iluminarea, alegerea background-ului, editarea sau elementele de compoziție trebuie alese cu grijă că să se potrivească cu esența brand-ului.
INTREBARE:
2.Cum abordezi creația unui concept de fotografie pentru produse, astfel încât să se potrivească cu identitatea vizuală a brandului?
RĂSPUNS:
Înainte de crearea conceptului propriu-zis, trebuie să știm cui ne adresăm, ce trebuie să transmitem și în ce fel. Toate acestea sunt cumva pe brief-ul de la client, apoi alegem toate elementele de la modul de iluminare sau setări tehnice până la compoziție în așa fel încât să se potrivească cu viziunea clientului și desigur că pe parcurs cerem feedback și comunicăm constant pentru cele mai bune rezultate.
INTREBARE:
3. Poți să îmi împărtășești câteva trucuri sau sfaturi pentru obținerea unor imagini clare și bine compuse ale produselor, pentru acei clienți la început care nu au buget mare pentru fotografii profesionale?
RĂSPUNS:
Lumina este cel mai important factor pentru o fotografie de calitate. Chiar dacă nu ai aparatură profesională, poți face fotografii de produs decente și de calitate și cu telefonul mobil. Cu puțină creativitate și lumină bună, poate ieși ceva frumos.
INTREBARE:
4. Cum alegi modele sau obiecte de fundal care să completeze sau să accentueze produsul în fotografie?
RĂSPUNS:
Alegerea obiectele din fundal sau elementelor de compoziție poate fi o provocare uneori. Acestea trebuie să se potrivesca și să se completeze cu produsul și cu vibe-ul pe care îl transmite. Când vorbim despre food photography, putem să folosim elemente precum: linguri, diverse vase, condimente, bucăți de fructe sau legume. Dar când fotografiem un parfum, atunci totul se schimbă.
INTREBARE:
5. Cum crezi că colaborarea strânsă între un designer de brand și un fotograf de produs poate aduce valoare adăugată brandului?
RĂSPUNS:
Existența unei colaborări strânse între un designer de brand și un fotograf de produs este super importantă în primul rând pentru că stilul fotografiilor să fie unul constant. În mediul online, fie pe social media sau pe website, este mult mai atractiv vizual că fotografiile să fie asemănătoare din punct de vedere al esteticii, conceptului sau stilului. Imaginea per-total a brand-ului pe care clientul o vede îi poate influența decizia de cumpărare în mod semnificativ.
Atunci când ai nevoie de fotografie de produs sau de advertising și dorești să îți menții coerența brandului pe Damian alături de colegii lui îi poți găsi aici: www.cabostudio.ro sau pe instagram la studio.cabo
Nr. Tel: 0 723 341 264
Email: sebastian@cabostudio.ro