Cum Setezi Guideline-urile pentru Brandul Tau
Cand lucrati cu un designer, este posibil sa primiti un brand guideline sau un brandbook.
Liniile directoare ale brandului sunt, in esenta, o carte de reguli pentru cum si cand sa folositi elementele de brand pentru o performanta optima si recunoasterea brandului.
Toti clientii mei, cu care lucrez pe partea de logo, vor primi la final si un scurt brandbook, inclus in pachet, care are intre 4-7 pagini, in functie de necesitati si grafica.
Atentie insa, acesta nu va contine toate informatiile si fisierele de mai jos. Ele se pot furniza in manualul complet de brand.
LOGO-UL STANDARD
Inainte de a putea crea orice standarde privind utilizarea corecta a logo-ului, trebuie sa finalizati designul logo-ului.
Acest lucru inseamna, va trebui sa aveti in vedere logo-ul principal, logo-urile secundare si un favicon.
Aceste logo-uri trebuie sa se complementeze si sa apara ca o marca unita inainte de a putea continua. Veti dori sa luati in considerare semnele de cuvinte, insemnele pictoriale, marcile combinate si multe altele. Aflati despre toate diferitele variante de logo.
Cand finalizati fiecare dintre aceste logo-uri, puteti seta standarde pentru care este utilizat logo-ul in ce context.
In functie de tipul de afacere pe care il aveti, poate fi necesar sa definiti ce logo este utilizat pentru:
- Semnalizare de constructie
- Navigare prin site
- Website Footer
- Profiluri sociale
- Materiale tiparite
- Si altele!
Dupa ce ati definit asta, puteti crea cu usurinta acele fisiere logo diferite pentru a va asigura ca le puteti aplica cu usurinta ori de cate ori este nevoie!
CODURILE DE CULOARE
O data cu realizarea logo-ului vom stabili si culorile care vor fi utilizate atat pentru logo cat si pentru paleta de culori a brandului.
Utilizarea principala a culorilor.
Aici vom stabili cum va arata logo-ul si ce varianta de culoare veti folosi pentru un background deschis sau inchis la culoare, care este culoarea principala a brandului, ce variantii de culori veti mai putea folosi, ce culori secundare putem integra.
Uite un exemplu:
STANDARDE DE CULOARE BACKGROUND
Aici stabilim standarde pentru culoarea de fundal pe care apare logo-ul nostru. Acesta este un ghid simplu care asigura ca sigla este intotdeauna clara si lizibila.
Daca nu stabiliti aceste standarde, este posibil ca logo-ul dvs. sa fie aplicata incorect, ceea ce face ca privitorului sa ii fie mai greu sa o vada sau sa afecteze recunoasterea brandului.
Iata un alt exemplu in practica pentru brandul meu:
STANDARDE DE MARIME
In continuare, stabilim cateva standarde de dimensionare.
Unele dintre sublogo-urile unei brand sunt destinate a fi utilizate la o scara mai mare. De exemplu, nu ati folosi un semn de cuvant ca Favicon pentru site-ul dvs. web sau vice-versa. Doriti ca brand dvs. sa fie evidentiat bine si sa va asigurati-va ca logo-ului dvs. este lizibil este o prioritate.
Notez acest lucru in ghidurile de brand pentru a ma asigura ca nu exista nicio confuzie atunci cand clientul meu incepe sa isi implementeze brandul.
STANDARDE DE SPATIERE
Un alt lucru de luat in considerare pentru liniile directoare ale brandului dvs. este spatiul din jurul logo-ului dvs.
Trebuie astfel sa determinati cat de mult spatiu este necesar in jurul logo-ului. Este important sa luati in considerare brandul dvs., indiferent de standardele pe care le aveti, deoarece nu doriti ca textul sau imaginile, folosite in materiale tiparite sau online, sa se apropie prea mult de logo-ul, ceea ce face mai dificila identificarea lui.
Iata un exemplu in practica:
CE SA NU FACI
De-a lungul acestor exemple, este posibil sa fi observat ca fiecare sectiune a aparut cu ce sa faci si de multe ori ce sa nu faci.
Sectiunile cu ce nu trebuie sa faci sunt la fel de importante ca si celelate. Afisarea modului in care logo-ul dvs. nu trebuie utilizat este vital pentru pastrarea integritatii brandului. Acest lucru este deosebit de important daca mai multe persoane vor fi responsabile pentru vizualizarea brandului tau.
De exemplu, este posibil sa aveti un designer care sa predea elementelor de design clientului si un reseller. Aceste ghiduri vor asigura ca ambi au toate informatiile necesare pentru a mentine recunoasterea brandului puternica si intacta.