workshop

Cum creezi imaginea unui start-up?

Una dintre provocările pe care le-am primit în 2023 a fost aceea de a susține un workshop de branding pentru studenții din Timișoara.

Asociația Young Accountants Association, a oferit locația și cele necesare.

Am avut oportunitatea să interacționez cu studenți de la diferite specializări, și pe lângă vibe-ul bun pe care l-am găsit acolo mi-am dat seama că mediul academic s-a schimbat. Cel puțin pe unele părți.

Cum sunt viitorii antreprenori?

– Orientați către învățare continuă. Caută mereu soluții de dezvoltare și perfecționare.

– Proactivi și mult mai deschiși la discuții decât alte generații. Am avut un Q&A unde mi-au demonstrat asta.😊

– Exploatează tehnologia pentru a-și gândi task-urile zilnice, deci e clar pentru mine ca vor dezvolta modele de business mai adaptabile la cerințele pieței.

– Sunt flexibili, adaptabili, îndrăzneți, deci va fi mult mai ușor să își adapteze strategiile la o piață în continuă schimbare.

A fost o experiență interesantă pe care sper să o mai repet și mă bucur tare că inclusiv studenții își doresc să fie educați pe partea aceasta. Puterea branding-ului încă e subutilizată în România.

Uite câteva linii generale din workshop despre

cum creezi imaginea unui start-up

Branding-ul este modelarea perceptiei, atât prin comunicare cât și prin vizual. El te ajută să te diferențiezi de competitori, să te conectezi cu publicul la nivel emoțional, să îți atragi clientul ideal și nu în ultimul rând să devi memorabil.

Branding-ul îți poate influența decizia de cumpărare a unui produs, îți poate crea unele așteptări.

De ex: De câte ori ați luat o decizie de a cumpăra ceva în magazin, strict pe baza a cum arată ambalajul?

Ați avut vreodată surpriza să vă așteptati la ceva premium și să fiți dezamăgiți?

Branding-ul ajută consumatorii să cunoască o afacere, să îi afle misiunea, valorile pe care le promovează, care e poziționarea lor pe piață.

Mai jos aveți ilustrat sub forma unui Iceberg ce înseamnă defapt Branding-ul. În partea de sus aveți ceea ce se vede (și multă lume crede că brandingul e doar atât) – Logo, nume, paleta de culori, fonturi și materiale colaterale. Iar în partea de jos este munca din spate, din adâncuri care nu e vizibilă, însă e cea mai importantă. Pe munca din spate ar trebui să fie focusul în primă fază atunci când dezvoltăm un brand.

Iată mai jos pașii pe care ar trebui să îi parcurgi atunci când vrei să dezvolți o identitate de brand puternică.

  1. Cercetarea pieței – făra de care nu ar trebui să pornim nici o afacere. Până nu știm exact dacă există cerere pentru serviciul sau produsul nostru. Dacă avem loc pe piața, sau întradevăr rezolvăm o problemă presantă.

2. Poziționarea – Cum ne situăm față de competitorii noștri – aici putem discutia de preț, calitatea produselor sau serviciilor.

3. Scop – scopul brandului – Ce problema rezolvăm? Pe cine ajutăm?

4. Oferta – După ce știm exact care e problema clientului nostru ideal stabilim ce îi oferim și cum.

5. Atributele brandului – Aici avem un portret robot în care stabilim cum va arăta personalitatea lui, ce ton va avea în comunicare.

6. Avatarul de client – Nu există doar un avatar de client, există mai multe. În funcție de vârsta, în funcție de produsele sau serviciile noastre vom avea mai multe avatare. Aici vedem exact cum ne conectăm emoțional cu fiecare.

7. Propoziția de valoare – Aici setăm mai multe mesaje cheie pe care le folosim în diferite medii sau campanii.

8. Experiența cliențiilor –  Pentru că branding-ul nu se termină odată cu realizarea strategiei. Este un process continuu iar experiența clienților este cea mai importantă. Luând în seama feedback-ul lor poți să îți îmbunătățești sau ajustezi imaginea.

Abia apoi trecem la identitatea vizuală – ceea ce se vede,

Ce zici, ți-ar prinde bine un workshop mai complex despre cum anume facem fiecare pas din acest framework? Scrie-mi într-un comentariu.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *