Ce este identitatea vizuala a unei firme?
În branding, „ceea ce vedeți” este identitatea vizuală a unui brand.
Identitatea vizuală este modul în care modelezi percepția și creezi o impresie prin elementele vizibile ale brandului tău. Imaginile sunt o formă puternică de comunicare. Ele vorbesc la un nivel primar, emoțional și sunt astfel mai convingătoare. Dar cu o mare putere de comunicare vine o mare responsabilitate: veți dori să fiți extrem de precauți pentru a nu trimite un mesaj greșit.
IDENTITATEA VIZUALĂ
Ea reprezintă toate imaginile și informațiile grafice care exprimă cine este un brand și îl diferențiază de toate celelalte. Cu alte cuvinte, descrie tot ce pot vedea fizic clienții, de la logo până la designul interior al unui magazin.
Adesea, identitatea vizuală culminează cu dezvoltarea unui ghid de brand, care oferă instrucțiuni consistente cu privire la modul în care afacerea ar trebui să fie reprezentată vizual în orice moment și în orice situație.
Vezi aici cum arată proiectele de identitate vizuală realizate de mine →
SCOPUL IDENTITATII VIZUALE ESTE:
- de a crea o emoție privitorului
- ea unifică toate aspectele unei afaceri prin imagini coerente
- detaliază posibililor clienți informații privind serviciile sau produsele pe care afacerea le oferă.
CARE SUNT ELEMENTELE CARE FORMEAZĂ IDENTITATEA VIZUALĂ?
Grafica
În contextul identitații vizuale, sunt elemente de imagine desenate cum ar fi un logo, iconițe sau chiar ilustrații.
Fontul
Tipografia este forma sau stilul textului pe care îl utilizați în branding. Există multe tipuri diferite de fonturi și fiecare poate avea un efect diferit asupra vizualizatorului, incluzând diferite grade de lizibilitate.
Paleta de culori
Culoarea este utilizată pentru a identifica un brand printr-o schemă. În general nu se recomandă mai mult de trei culori și câteva dintre nuanțele acestora. Aceasta înseamnă că brandurile nu folosesc pur și simplu roșu sau verde, ci bordeaux sau mint green. Atunci când sunt utilizate corect, culorile pot genera unele dintre cele mai puternice răspunsuri emoționale la privitor.
Deși paleta de culori începe adesea cu logo-ul, aceste culori ar trebui să fie refacute pentru toate materialele brandului. În general, designerii vor atribui o culoare primară (culoarea principală pentru brandul dvs.), o culoare secundară (pentru a fi utilizată în fundal) și o culoare de accent (pentru contrastul asupra elementelor, cum ar fi un buton CTA). Retineți că absența culorii, cum ar fi alb-negru, este o alegere perfectă a culorilor.
Imaginile
Aici designerii trebuie să organizeze doar acele imagini care sunt reprezentative pentru personalitatea brandului și, cel mai important, pentru clienții săi.
Materialele fizice colaterale
Activele fizice pot include aspectulși designul unui magazin, uniformele pe care le poartă angajații orientați spre clienți și porțelanul, tacâmurile și fețele de masă utilizate în restaurante. Toate acestea trimit un mesaj consumatorilor, inclusiv lipsa de coerență.
Designul grafic este procesul care ia elemente vizuale și le modeleaza într-o identitate vizuală coeziva.
Hai să vezi cum te pot ajuta!